Raya VS Merdeka..:)

Assalamualaikum semua readers sekalian..:)

Merdeka..Merdeka..Merdeka..


Alhamdulillah.. bersyukur kita kehadrat Ilahi kerana masih diberi nyawa untuk terus hidup di dunia ini.. dan juga diberi kesempatan untuk menyambut ketibaan Hari Raya Aidilfitri dan Hari Kemerdekaan..
Alhamdulillah...

ketupat!!! sedap tuhh..:)


setelah sebulan kita berpuasa, Aidilfitri adalah hari yang ditunggu-tunggu untuk meraikan kemenangan kita menjalani ibadah puasa... kepada yang berpuasa penuh, TAHNIAH diucapkan.. kepada yang perempuan tuhh biasalah..paham-paham sendirilah ya..:)

TAHNIAH jugak kepada HERO kat umah sorang nihh(anak buah Nilah).. abang Haiqal.. sebab puasa penuh tahun nihh.. TAHNIAH, abang Haiqal..caya larhh abang!!! hehehe

HAH!!! tengok..budah 7 tahun pun puasa penuh, siap nak ikut mak su dia pi terawih lagi.. yang korang ada yang tak puasa penuh terutamanya LELAKI tuhh kenapa?? ..sedar lah umur makin meningkat.. macam mana nak tunjukkan contoh yang baik kalau macam tuhh..

Nilah pun dah solat kat tempat solat tetamu sekarang nih no more dalam bilik dah... dengan harapan kalau anak sedara Nilah tengok mereka akan ikut apa yang mak su dia buat.. Insya-Allah..
Alhamdulillah.. bila baca Al-Quran.. Arfiez akan duduk sebelah dan tengok apa yang mak su dia buat.. bila solat, dia akan ikut walaupun 'biasalah budak-budak'.. paham-paham ja lah apa yang depa wat kan...:)

Haiqal dah pandai solat sendiri tanpa ikut orang.. tapi, dia akan tanya..

'mak su, berapa rakaat?'

hehehe.. Nilah pun tak tau apa yang dia baca.. tapi, lebih baik daripada tak buat langsung kan?? sekurang-kurangnya dia belajar..

Alhamdulillah...semoga semuanya menjadi yang lebih baik...

HAH!!! macam mana raya korunk?? okeyhh tak??
Alhamdulillah, diri ini masih diberi kesempatan untuk beraya bersama family tercinta..



duit raya dapat tak?? banyak ka sikit??
Nilah nak jugak bleh tak??..hehehe


okeyhh.. terima kasih kepada yang bagi duit raya kat Nilah..
terima kasih daun keladi,
tahun depan bagi lagi.
hehehe..
duit raya Nilah..Alhamdulillah boleh arr.. tahun nihh still 3 angka tak berubah lagi.. Alhamdulillah.. penyumbang terbesar adalah family sendiri.. terima kasih...:)

kakak tak bagi pun sebab dia kata nak blanja adik dia nihh 'something'..hehehe, apakah itu?? dia nak berahsia plak ngan den..hehehe..so, kita tunggu dan lihat ja lah..:)

abang nak masukkan duit raya dalam akaun bank Nilah.. yess!! kita tengok ada brapa.. alang-alang dah masuk, masuklah lebih-lebih sikit..hehehe(jahat nihh)

ok larhh.. Nilah nak siapkan kerja Nilah yang tertunggak tu jap..
assalamualaikum...

p/s: minggu depan Nilah bercadang nak puasa 6.. Jom!!! kita puasa sekali.. and also ALL THE BEST tuk student Form 5..:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan