:)

 "Barang siapa yang mengerjakan amalan soleh, baik lelaki mahupun wanita dalam keadaan beriman, maka sesungguhnya akan Kami berikan kepadanya kehidupan yang baik dan sesungguhnya akan Kami berikan balasan kepada mereka dengan pahala yang lebih baik daripada apa yang telah mereka kerjakan." - An-Nahl: 97



" Kadang-kadang ALLAH hilangkan sekejap matahari kemudian DIA datangkan pula guruh dan kilat. Puas kita mencari di mana matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah ..."

.....ayat yang penuh dengan makna....

"Barangsiapa yang merasa cukup, maka Allah akan memberinya kecukupan. Dan siapa yang bersikap iffah (menjaga kehormatan harga diri), maka Allah akan memuliakannya. Dan barangsiapa yang berusaha untuk selalu sabar, maka Allah akan memberinya kesabaran. Dan tidaklah seseorang diberi sesuatu yang lebih baik dan lapang daripada kesabaran." (Sunah Tirmidzi : 1747, shahih)

Jika kau mencintai ssorang,
maka ingatlah pada Yang Maha Mnciptakan kekasihmu
ingatlah pada Yang Maha Menggenggam hati kekasihmu
ingatlah pada Yang Maha Menguasai kekasihmu
dan ingatlah Yang Maha Menanamkan rasa CINTA dlm hatimu itu
Dia adalah ALLAH SWT..yg telah memberimu rasa itu....bersyukurlah pada kurniannya.



Saat cinta itu bertaut mmg mengasyikkan.. tp jgn leka dan terbuai dengan perasaan itu..kerna bila kecewa parah jadinya..simpan sedikit untuk meniti hari-hari yg hambar..agar lukanya tidak terlampau dalam..


p/s: semua ini diciplak daripada muka buku....

jangan kedekut dengki,
ilmu WAJIB kongsi.

kedekut dengki???..itu ayat Najlaa maa... hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan