#Thank You, ALLAH :)#

(entri: 29/5/12)

Assalamualaikum semua...
hey!!! ce tengok tajuk entri aku hari nihh..
'Thank You, Allah'
apahal yang thanks sangat tuhh, siap ada senyum-senyum lagi..
HAHAHA^__^(gelak yang mengambarkan kegembiraan)



ya, aku rasai 'sesuatu' hari nihh..
iaitu..

AKU SANGAT GUMBIRA!!
TERLALU GUMBIRA!!!

walaupun penat, tapi still tersenyum coz aku sangat happy...

ONE HAPPY FAMILY..
ONE HAPPY FRIENDS...(hahakss!!)

hari nihh aku ada reunion..

YES!! REUNION

Reunion of Form 2 & 3 KPG (2009,2010)
di KFC, Kangar..

JYEAHHH!!!
aku happy sangat...

aku terlalu happy sampai aku tak tau nak tulis apa..teetttt~

JOMMM!! cikidauddd our pics...

dalam kul 2 petang kita orang dah start berkumpul di KFC, after solat..

keadaan kecoh bila budak-budak yang sekolah aku dulu(classmates daaa!!) dah DATANG 'membanjiri' KFC, Kangar..

sesungguhnya aku terlalu RINDUUUU korang...

: : with Fatin : :
masa nihh sesi menunggu 'anak-anak dara' datang..
PERGHH!! dah macam pengantin la pulokkss budak-budak nihh..
kitorang tunggu punya lama..
mentang-mentang lah lama tak jumpa..
saja arr tuhh nak buat sasssspennnn :P

: :with Eira : :
dia nampak lain sangat
dengan highheel dia..*betul ka ejaan tuhh?? lantak arr
berbeza daripada Eira yang sebelumnya..
(Anilah jugak yang still sama..simple and sempo sentiasa:P)

~ketibaan para 'pengantin'~

(nak kata 'VVIP' tak sesuai, coz Anilah ja yang 'VVIP'..:p)

: : Ain Aisyah Humaira..(nama pesbuk lagi GLAMORR la..:)) : :

dan

: : YANI(yang tengah tuhh) : :
weyhh!! baru perasan yang aku tak ada gambar berdua ngan dia..
alaaaaaaaa..sadissnya..:(
tak pa-tak pa.. Yani, nanti kita bergambar banyak-banyak tau..
siap bleh muat satu album lagi..
gambar kita jaa..(janji yang tak mau-mau:P)

EHH!! Dia cantik kan??
cantik sangat..
aku yang perempuan pun tengok banyak kali..
tambah hang LELAKI..
ko nak number phone dia tak??
aku ada..
ada..
ada...
nihh dia..
999...
 (panggilan anda pasti akan dilayan:P)

Jangan marah!!
nanti kena jual kat 'nat' (Sir Yussuf aku cakap macam tuhh)

:)))Peaceeee(sambil buat muka bajet cute)

actually, ramai lagi sekolah lain yang datang(dulu classmates aku)
yang PEREMPUAN, hanya ada 2 orang tuh ja lah(Ain dan Yani)
sebab tuh aku dahulukan mereka..
dan dahilirkan korang..wahai LELAKI..

(Japgi, ada gambar korang..don't worry)

ok, then kita orang makan-makan..
pak cik KFC kut nak bagi free tuk siaran 'Jejak Kasih' nihh..:P

hingiaq nya kat KFC tuh tak yah sembang lah..
terlalu dowhh..(gaya Boboy dlm MH)
KFC dah jadi pasar borong (kata-kata Syazree dalam pesbuk)

tapi, yang tak bleh blah.. bila diorang cakap akulah KETUA Hingiaq tuhh..
bayangkan, aku yang innocent nihh depa kata ketua sembang?? (ayat pasrah + tak bleh blah)
saboo jo larhhh..

hee~
biaq pi lah, apa-apa pun AKU GUMBIRAAAA!!:D

after makan-makan..kita orang bergambar lagi..
nihh lagi sakan..
macam tak jumpa 10 tahun dah tuhh..(okeyhh!! perbandingan hiperbola.. aku tau tuhh!!:P)

JOMM,tawan-tawan..
 teruskan 'menjelajah' gambar-gambar yang ditangkap..

: : me with mak tiri, Yati : :
aku tangkap gambaq macam tak mau-mau
mengalahkan orang yang dah lama tak jumpa jaa..
padahal aku jumpa Yati hari-hari kat skolah..:D

aduyaii.. dalam banyak-banyak gambar,
gambar nihh aku nak tergelak bila ingatkan balik..
disebabkan gambar nih..
Cik Najlaa Syafiqah Lah(berdiri di tengah) dah marah-marah aku..
HAHAHA!! dia marah aku sebab aku concere gambar sampai tak nampak muka dia..

alaa.. bila tengok gambar nih balik..
sah-sah memang salah aku..

SORRY, Najlaa..
aku terlalu hiper kalau bab bergambar, tuh yang terlindung muka hang..
MAAF!!

tapi, ada satu gambar..
hanya aku dan dia...


TAPI kan..........................................
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
\/
nih macam mana??
HOHOHO^__^ ruginyaa..
kenapalah aku tak terpikir tadi nak suruh orang duduk sebelah depa...
kalau tak bleh orang tuh tolong jadi 'kipas lipas'
HAHAHA!!
(err.. Najlaa marah tak erkk baca nihh?aku rasa tak lama lagi nak kena sekeh dah aku nihh)

dia tak marah.. coz dia spoting...sama ngan Nina..:)))


Nina?? Nina yang mana??
nak tau??.. ce tengok gambo kat atas tuhh.. Nina yang duk tepi sekali(kanan)
itulah dia.. Amanina Husna..:)
kalau duk ngan dia, tak sah kalau tak gelak..
(sama macam 'mummy'.. aduyaiii, tetiba, teringat plak kat mummy aka warden asrama tuhh :P)


JYEAHHH!! tiga jejaka... Dato' Ali mariii....:)

err.. yang tepi belah kanan tuh, Syazree..
yang tengah tu plak Najmi Nadzri
yang hujung tuh, Najmi Ajwad

tapi, kat sini.. Nilah nak mintak MAAF sangat-sangat kat Najmi Nadzri
coz Nilah always panggil 'Najmi', sedangkan dua2 nama sama..
memang terlupa..MAAF!!
kadang-kadang nak panggil Najmi Ajwad, tapi bila panggil 'Najmi'..
dua-dua tengok aku..(macam tadi)
bila dalam kelas, cerita pasal Najmi Ajwad..
tapi tak perasan dalam klas ada seorang lagi 'Najmi'..
sampai kadang-kadang perselisihan faham berlaku..

tapi, Najmi Nadzri nihh BEST..
dua-dua Najmi best..
Najmi Nadzri suka buat kami(Klas 5 Akaun) ketawa dalam kelas..
kalau tak dia, klas sunyi..
dia pandai buat lawakk...:)

Maaf, Najmi(Najmi Nadzri)
kalau aku tersilap lagi, hang jangan merajuk tau ngan aku.. sorry..:/

kesimpulannya..
buat nama lain, or panggil nama lain..
Anilah ada sorang ja dalam sekolah tuhh..(nak jugakk!!!ambik!!)

yang sebelah tuhh
pasangan bahagia.. tema hitam..(Hayati dan Syed)
(semestinya mak tiri Yati membebel bila baca nihh:P)


weyhh.. kawan jauh nihh..
Perak marii..
En. Shafri(sekolah kat Perak)
dan En. Hafiz(Voke Kangar)

lama gak tak jumpa depa nihh...:)

HAH!! toekkk..
nihh sorang lagi..
kalau kat umah, aku selalu panggil kakak aku dengan panggilan 'manja', kakak Opie Toekk..
(gedikss)

tapi, kat sekolah ada lagi seorang pengikut perangai toekk dia tuhh..
alaa.. siapa lagi kalau bukan budak baju oren trang tang-tang tuhh..hahakss!!
nama dia, Afifuddin.. kami panggil dia, Din
dia selalu kutuk aku..
kalau jumpa aku, tak bergaduh.. tak sah..
aku rasa dia ada masalah jiwa atau masalah jiwanggg kalau tak cari gaduh ngan aku..
ada jaa..
sebenarnya, bukan ngan aku sorang la.. orang lain pun sama gak..
so.. diakui perangai dia memang jenis tuh..
jadi.. biarkan..
kadang-kadang, aku layan.. kadang-kadang, if tak dak mood, aku buat tak tau ja..
bukan apa, satgi lagi panjang berjela..
coz ada ja idea dia nak kenakan orang..

Din..peaceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee^__^


: : Anilah dan Najmi : :
korang tahu, bila balik ja tadi..
as usual, abah akan check gambar aku..
then, aku cerita lah sorang-sorang kawan aku..
dari gambar 1st sampai last

bila tiba gambar nihh.. aku cakap lah
"abah, adik tangkap gambar dengan Najmi!!"
and, did u know what my dad said??
"abah kenal dia tuh, sebab spect mata dia"
hee~ abah kenal?? abah kenal sebab spect yang Najmi pakai??
rasa macam nak gelak pun ada.. bila abah cakap macam tuhh..

tapi, bila dipikirkan balik..
YA!! different..
dan dia berjaya buat orang kenal dia melalui spect dia..heeeee~

TAPI, tadi bila tangkap gambar nihh..
depa sibuk duk 'kucai' kami..
mau tak..coz kami KP
owhkk.. ok..
tapi, aku tak marah coz aku anggap depa bukan kata KP(Ketua Pengawas) tapi depa kata KP(Kaki Pesbuk) kat aku..:D
sebab kami bukan dekat sekolah..:)))

Najmi bukan KP(kaki pesbuk) macam aku..
tapi, dia KG(kaki games) ...:D
Yati jeless weyhh!!
HAH!!coz awal-awal lagi Cik Yati sibuk cakap yang nanti kat sekolah mesti ada cerita yang dia ada affair ngan Najmi..
BIAQ PI.. BIAQ PI..
dia tak dak bukti,tapi aku ada bukti..
Ini dia
JENG..JENG..JENG...
HAHAHA...
err.. agak-agaknya Najlaa jeless tak tengok gambar nihh
coz dulu dia yang jeless ngan aku..
ayoyo.. I just talk with him, bukannya ada apa-apa pun..

Najlaa, amacam gambar nihh??
and for Najmi.. ramainya peminat!!
yeahh!! bleh buat 'Najmi Anime Fan Club' la nanti..:)

ok.. I know aku dah melalut pi mana entah..

(kembali ke pangkal jalan..:P)

JOMM!! teruskan penerokaan bersama Anilah the Explorer..:)

After 'makan besaq' kat Restoran pak cik KFC,
kami semua pi tempat bowling..
yang nihh mereka yang teringin nak pi coz nak pi main katanya..
Weyhh!! KATANYA larhh..
nampaknya.. katanya cuma tinggal kata-kata ja lah..
banyak la nak pi main.. aku sorang ja perempuan yang main..
Najlaa main gak.. tapi dia main ngan geng dia..

seriously, seumur hidup aku yang 16 tahun berapa bulan dan hari nihh..
yang nihh 1st time aku main..
pertama kali aku masuk pusat bowling..
pertama kali aku main...

actually, nak tengok ja depa semua main, coz aku tak tau main..
TIBA-TIBA(tiba-tiba ku tlah jatuh cinta..ohhohhhh):P

Tiba-tiba aku plak yang main
tak tau apa-apa.. pastu buat heran kenapa kena bagi i/c kat kaunter tuhh..
okeyhh!! memalukan!! aku tahu itu..
mesti kakak tuh tertanya-tanya(budak nihh mai dari ceruk mana? bowling pun tak tau?)
harap-harap dia tak kata gitu..hohoho^__^

actually, aku tak mau main.. ya lah aku kan tak reti main..
so, aku ingat.. aku adalah seorang penonton sahaja..
lagi pun aku takut depa gelakkan aku kalau bola masuk longkang..
tapi, Piqah kata 'weyh, jangan risau.. depa baik.. depa tak gelak aihh'
jadi aku pun confident..
lagipun Piqah and others dah janji tak mau gelak dan nak ajaq aku..
so, aku main gak.. lagipun, bila masa lagi aku nak main kan??
Piqah ada cakap bila masa lagi aku nak reti kalau aku tak blajaq dari sekarang kan..
betul gak apa yang dia kata tuh..
macam lah aku nihh selalu keluaq Kangar..

masa nak pi tuhh, aku takut jugak..
coz aku tak mintak izin kat mak ngan abah pun nak pi bowling..
aku just pujuk untuk pi KFC then BALIKK!!

tapi, depa semua nihh jahat tau..hasutan kuat gilosss(salahkan orang lain plak!!:P)

so, aku ikut..

nihh antara gambar kat sana
(MAAF!! gambar tak elok sikit kat situ, maybe coz cahaya)


okeyhh!! gambar nihh ditangkap oleh PAPARAZZI
sebab aku tak sempat senyum pun masa tuhh..
SPOIL BETULL!!
(HAHAKSS.. marah orang yang tangkap..kecoh plak aku!!)



JYEAHH!! akulah model bowling yang baru..(perasan tahap skema bak hanggg!!)

Ain agak keterlaluan di situ.. lesingggg kang!!!:P



ini namanya gambar syok sendiri coz aku sorang yang tengok camera...
(okeyhh!! meja mana meja??aku nak masukkan muka bawah meja!!! malunyaaa)

Ain, adalah hantu novel..KENYATAAN!!!:p
dia jeles tengok aku jadi model bowling tadi..
jadi, dia pun nak jugakk!!! model novel:PPPP


not the three of us.. BUT, the nine of us..
aku tengah-tengah duk main bowling pun sempat duk menyempit lagi..

: : Aku with Syazree dan Tiqah : :


: : Fazira with Najmi Ajwad : :




okeyhh.. aku bukan nak cerita pasal 3 princess kat depan nihh..
tapi aku nak berterima kasih kepada jejaka di belakang(ewahh!!ayattt!!)

Asyraf nama dia..
TERIMA KASIH, Asyraf sebab tolong ajarkan main bowling..
depa yang mula-mula nak ajar tuhh, tinggal 'nak' ja lah..
'ajar' nya hilang bila dah dapat camera..
(garang tak?? garang tak aku marahkan depa??)

jelessnyaaaaaa!!:(

: : Fatin with Afiq : :


ok......................
tibalah saat-saat yang dinantikan...


The three of us..
dari kiri: Syed, Anilah dan Najmi

menang kalah belakang cerita..
aku menang pun sebab ramai 'cikgu' aka SIFU dalam dunia bowling tolong ajarkan
kalau tidak, aku pun hancusss coz depa terror, asyik strike jaa*betulkan ejaan if silap..
biasalah 1st time..
depa sibuk gelakkan aku sebab depa kata aku main bowling macam main petanque..
sabo jo lah...
masa kali pertama baling bola tuhh, aku tak mau-mau ambik bola yang paling berat..
12 ka 11 ntah.. mana aku tau..
mak oii, tak ka masuk longkang..
nasib baik depa tak gelak kalau tak aku dah lari balik coz malu woiii!!
mana aku tau yang bola tuhh colour dia berbeza mengikut berat..
aku ingat sama ja.. warna-warni tuhh..heee~(muat tak nak masuk kepala bawah meja??)

apa-apa pun, miss that time..
coz aku rasa aku happy sangat masa tuhh..
bergelak ngan kawan-kawan..
menjadi penyibuk masa depa sibuk bergambar(biasalah, jeless kod)

apa-apa pun, thanks tuk sapa-sapa yang menjadi MAHAGURU tuhh..
hahaha..ramai kodd
pantang nampak sesiapa, aku main tanya jaa..
biasalah
malu bertanya sesat jalan..:P
(sempat lagi aku tulis ayat karangan)

siap curi-curi ambik bola kat tempat orang lain lagi(Najlaa punya tempat)
sapa ajaq tak tau..haha
pastu berangan sorang-sorang konon-kononnya aku baling macam Sharlin yang wakil Malaysia tuhh..
apa-apa ja lah, Anilah oii!!!

apa-apa pun, BEST :)
 masa bola tak masuk longkang, akulah yang paling happy
siap peluk-peluk Ain lagi tuhh..
buat over macam strike*betul ka ejaan?? .. padahal baru jatuh 2, 3..
(apa-apa ja lah Anilah oii.. hang memang over pun)

tapi, kesian kat Najmi dia tak sihat, tapi tetap main gak..
bagus, don't give up!!:)

: : konon-konon Sharlin arr tuhh :P : :
: : with Najlaa.. : :

: : Najlaa with Najmi Nadzri : :



with my classmate, deskmate and others mate-mate lagi la..:P
mak tiri dalam klas..
garangnya dia..
tak begaduh sehari tak bleh..
ada ja yang nak digaduhkan, kadang-kadang pasal berebut pemadam ja pun
(sedih pak cik Anchari dengaq anak dia bergaduh berebut pemadam..HAHA, sadisss betul aihh)

cuma satu pesan aku untuk hang, Yati
ingat, 23
HAHAHAHA^__<

DAN..DAN..DAN SEBENARNYA................:)
apabila dua orang BFF bertemu semula..
begini dan begitulah cerita kami DI BAWAH INI :P



HAHAHA.. pasangan bahagia bertaut kembali..:P

sayang hiang, Ain...
Insya-Allah kita akan bertemu kembali andai ada jodoh antara kita
*ayat novel aku mai dah
tu pun kalau abah ngan mak aku bagi keluar, kalau tak sekadar date di pesbuk ja yang mampu..:(

alaaaaa.. terkilannya, tak tangkap gambar berdua ngan super model
(Cik Fitriyani)
Insya-Allah, nanti kita jumpa lagi
gambar di bawah nih
SKENDOL BUAT CENDOL terhangat di pasaran pada abad ini
*wink2^__^
: : Hafiz Panda with Eira kucing : :

sedih bila Eira dah mendua, mentiga dan menempatkan aku..
(hahahkkss..ayat aku memang tak bleh blah)

[tak bleh cakap lebih-lebih, satgi Hafiz Panda kucaii aku balik..]

NO, NO, NO(cakap gaya Mia Xandra)

: : Fatin and Nisrin : :
: : Fatin with Piqah : :
Piqah nih la yang merupakan penghasut aku tuk main bowling
HAHAHA..(gelak macam evil)

: : with Abang Din : :

Abang Din, dia nihh ex-senior aku..
 ada ka patut dia kata aku sombong, mana ada aku sombong..
aku cuma menyombongkan diri jaa..

: : Ain dan Nina : :
: : Fatin with Hafiz : :

apa-apa pun, Eira jangan jeless!!:P
(gerenti Eira buat muka dah kat aku sat gi)

tapikan...tapikan..
dalam banyak-banyak gambar..
gambar last nihh yang menunjukkan betapa lamanya kami tak berjumpa*ayat novel aku mai plak


bleh buat tajuk nihh..
tajuknya ialah
'Aku, Kamu dan Dia'

hohoho^__<

last sekali nak cakap...

JYEAHH!!
Thank for everythings ya korang, korang dan korang:)

I'm very happy..
nanti after exam kita keluar lagi ya..
Insya-Allah, tuh pun kalau abah ngan mak aku izinkan aku join..
kalau tak wassalam ja lah labuuu!!!

aku terlalu gembira main bowling hari tuh sehingga kat umah aku asyik bercerita pasal bowling ja kat abah ngan mak..
(sabo jo lah, abah..dengar adik bercerita)
sampai aku asyik ajak abah pergi main bowling..then, abah cakap
"adik, apa-apa pun..after exam ok"
so, nak jawab apa lagi............................???
just bleh jawab "ok, abah"(itu ja yang mampu)

and..and..and...
Thank you, Allah coz give me the bestfriends in my life..
Alhamdulillah..

apa-apa pun, MAAF andai tersilap bicara..
jangan saman aku, abah aku tak dak duit nak bayaq sat gi :P
apa-apa pun, korang the best
our fiendship never die
GOOD LUCK for our SPM:)

MAAF!! grammar aku agak Tunggang Bin Langgang coz aku tak check balik
dan bahasa 'rojak' juga digunakan..:)

bye, semua
Assalamualaikum
semoga Allah merahmati kamu

Anilah Ardenieti: hari tuhh memang BEST.. tapi lagi best kalau SEMUA dapat join sekaki dua kaki dan berkaki-kali lagi..:D 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan