#Cuti Budak SPM#

Assalamualaikum, semua..
heyy, hari nih dah Jumaat kan?? rasa macam aku baru ja diberi cuti sekolah(padahal dah habis 1 week dah pun)

minggu depan Insya-Allah, aku agak free la jugak.. tapi, macam biasa cikgu-cikgu dekat skolah mana bleh tengok aku bersenang lenang depan tv.. ada jaa kerja yang nak dibaginya #ayatttt!! seram dowhh!!

ok, banyak kerja sekolah yang perlukan perhatian, ada nota-nota yang perlu dikemaskinikan,
latihan tak yah cakap arr.. hafalan Agama lagi(bab Haji, Sembelihan, Korban, Akikah, Sewa-Beli, Pelaburan dan banyak lagi)..JYEAHH!! bab Ibadah tuhh, semuanya fakta belaka..
sooooo GOOD!! tuh blum lagi dengan kerja kursus Akaun dan Add Math.. haishh, sabo jo lah..:'( sedih woyy tengok orang lain sedap ja main PSP la, chat kat fb la and banyak lagi.. aku jaa duk layan buku..

BUKU OWHKK BUKU.. PLEASE BE NICE TO ME!!:)))

tapi, tak pa.. lagi 5 bulan ja lagi nak macam nihh, lepas tuh NO MORE books..bubbye, Mr. SPM..hahaha(gelak mengalahkan evil)

erkk?? 5 bulan?? weyhh, kecut perut aku dowhh...
terlalu banyak yang perlu aku lalui dalam masa 5 bulan ini..
nak habiskan silibus, pastu nak kena buat latihan bebanyak.. mana nak kena study soalan past year question lagi.. mak oiiii!!

tapikan.. sedar tak sedar.. kita dah nak masuk bulan Ramadhan dah kan?? sekarang bulan Rejab, pastu tak lama lagi, Marhabban Ya Ramadhan..

Subhanallah, tak sabarnya..

sapa yang tak ganti puasa tuh silalah ganti ya.. pastu jangan lupa niatkan untuk aku sekali..hahakss!!(ajaran sesat sebentar)

tapikan, menjelang detik-detik nak serious date ngan Mr. SPM nihh.. aku akui, aku rasa semakin bertambah Vitamin M dalam diri aku nihh..

Anilah!!! Don't be like this!! think of your future, Anilah!!  Fight for it!! Fight for the BETTER future!!

Ya Allah, kau tolonglah hamba-Mu ini..
hindarkanlah aku daripada perasaan malas, Ya Allah..

Insya-Allah, aku dapat melawannya.. melawan dengan nafsu aku sendiri iaitu MALAS!!
SUKA BERTANGGUH.. tuh salah satu yang aku patut buang..

semenjak cuti, aku dah menjadi 'BURUNG HANTU' semula.. tidoq waktu siang, habis klas, balik terus BOOMMMM atas katil.. pastu malam baru kalut nak bukak buku coz nak cover yang siang punya sebab aku tidoq tak ingat dunia dah.. mak aku dah bising-bising sebab anak dia tak tutup lampu lagi walaupun dah pukul 2.00 pagi.. haishh.. apa nak jadi tak tau ngan aku..

semoga aku dapat memperbaiki semua ini.. Insya-Allah..
pray for me, guys!!

dah la.. aku out dulu..
Bye, Assalamualaikum..
Have a nice weekend, friends :)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Anilah!! Jangan merungut!!
Jangan down!!
Fikirkan mak abah!!
Niat kerana ALLAH, Insya-ALLAH Dia akan menolong..
GOOD LUCK!!
Aja-Aja Fighting!!:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan