Happy Teachers Day.............

Assalamualaikum....

okeyhh..malas nak cakap banyak...kita teruskan...

Nilah nak ucapkan...

SeLaMaT HaRi GuRu

buat semua cikgu di seluruh dunia.........

terutamanya kepada cikgu-cikgu yang pernah mengajar anak murid yang bernama, Siti Anilah Ardenieti Anchari....

kepada cikgu-cikgu yang sedang atau pernah mengajar d sekolah S.K. Jalan Raja Syed Alwi... S. M.K. Dato' Ali Ahmad... thank you very-very much teachers....

terima kasih jugak kepada cikgu yang pernah menjagar saya di Tadika Kemas Kampung Titi Tok Bandar.. klau tak silap Cikgu Saodah nama dia...alamakk!! dah terlupa arr nama dia...

tak lupa jugak kepada guru-guru tuition ku.... Teacher Anisah, Cigu Bob, Cikgu Anuar, Sir S.O. (Saidina Omar) dan lain-lain.... *klau nak tulis kat sini..ramai sangat kut...

tak lupa jugak kepada cikgu yang mengajar ku berenang...Cikgu Yusuf... terima kasih cikgu.. klau tak saya masih telan air bila masuk dalam pools...hahaha....badan daripada keras macam kayu cikgu kata tuhh boleh jadi lembut maa... hahaha...*perasan tak henggat..

thanks a lots to my taekwando teacher.. sifu maa... hahaha.... sifu, Sir Yoong... thanks a lots sir... you are the best..walaupun setiap kali pegi latihan muka nihh jugak yang sudi mendengar sir berleter marahkan saya koz badan saya lembut..hahaha.. nak wat cam na maa??? dah pi swimming badan cikgu suruh lembut.. esok tuhh pi taekwando badan sir suruh keras plak.. adeii.. apa2 pun.. saya sedia mengikut perintah... nanti kita pi test lg nohh.. watcchaaaa!!!!! saya msih ingat maa itu side-kick dan lain-lain.. 

sir, did you know my friends at my school always 'takut' with me..my mom said yang saya nihh dah macam lelaki jaa perangai.... ini semua sir punya pasal lahh..ajar lagi saya pukul orang..sepak orang...hahaha... but, don't worry sir..i always pegang our ikrar setiap perjumpaan yang kita tak akan menggunakan 'kelebihan' yang kita dapat ke jalan yang salah.. is it true sir??? never mind... thanks for teaching me hows to protect my self... im so sorry because..i had to promise with you that i want to follow againt the activities..but..................................................
sorry sir............ however you are the best....

okeyhh...... tak lupa juga kepada cikgu ku di rumah...hahahaha... Encik Anchari, yang sentiasa membantu 'anak murid' mu yang degil bin tak dengar cakap nihh di rumah... 'anak murid' yang sentiasa membuka formula-formula baru yang tak berfaedah...hahaha.... cikgu yang tetap sabar hadapi kerenah 'anak murid' mu ini sepanjang masa... tak kira masa mana pun tetap 'on' maa...hahaha...

kepada Encik Anil Heramasrin a.k.a. Encik Achin terima kasih sebab jadi 'bank bergerak' kepada adikmu ini yaepp... i alwals appreciate it.... abang, i punya swimming class dah lepas a.k.a. dah habis, you bila nak start arr???,..hahaha.. tak kan sama berenang ngan bawak motor berkuasa tinggi a.k.a. motor BMW..hahaha.. dan takkan sama jugak orang yang berenang dengan orang yang hanya menjadi pemerhati kat tepi kolam...hahaha.. apa-apa pun thanks a lots brother...........  klas berenang sudah, taekwando pun sudah.. lepas nihh klas apa lagi ya nak masuk???...

kesimpulannya... terima kasih banyak kepada semua cikgu-cikgu yang pernah mengajar diri ini dari kecil sampai sekarang...........mak ngan abah pun my cikgu jugak... terima kasih cikgu/ustazah/teacher/sir/sifu dan lain-lain.. percaya atau tidak semua orang yang pernah mengajar kita adalah sebenarnya cikgu kita... malah, kawan kita yang pernah ajar kita pun cikgu kita jugak... 

terima kasih cikgu..terima kasih..pengorbanan mu tak dapat saya membalasnya.. teguranmu saya terima dengan sebaik mungkin...maafkan kesilapan yang pernah saya lakukan ya, cikgu???.... semga cikgu dirahmati sentiasa..........Insya-ALLAH, aminn....

assalamualaikum...

p/s: saya bukan dari keluarga yang kaya, saya datang dari keluarga yang hidupnya biasa-biasa saja.... jadi, saya tak ada hadiah yang mahal harganya untuk dibelikan untuk cikgu... tapi, saya percaya ingatan yang tulus ikhlas itu amat bermakna jikalau nak dibandingkan dengan hadiah yang entah apa-apa...  

2 ulasan:

  1. ???anilah..xtau plak ang tadika kat titi tok bndar..,biar tull sbb aku pon tadika kat sana tpi xingat pon yg ko pnah blajar kat sana..hmmmm pelik2 (tlg bg jwapan)...sekian TQ

    BalasPadam
  2. ya larhh..apa taknya..adeii..hahaha.. tak ingat?? petanda dah tua..hahahaha...

    BalasPadam