bersedih lagi....suratan atau kebetulan..

Bismillahirrahmanirrahim.....

Assalamualaikum....apa habaq semua???....

Alhamdulillah, periksa awal tahun hari tuhh dah lepas dah... Nilah skarang nihh tengah bertungkus-lumus tuk Peperiksaan Pertengahan Tahun plak.. Insya-ALLAH, akan ada pada 11 Mei nihh... Insya-ALLAH....

harap-harap apa yang Nilah buat selama nihh akan dapat balasannya yang baik...aminn.. apa-apa pun orang selalu kata

berusaha + berdoa + tawakal = KEJAYAAN!!

harap-harap begitu larhh hendaknya... tapi, kadang-kadang apa yang kita inginkan ada jugak yang kita tak dapat..Nilah tak tau mengapa ini berlaku..tapi, berdoa dan bertawakallah kalau nak kan sesuatu kan... harap-harap, kali nihh result exam lebih baik...aminn..Insya-ALLAH...

dalam sibuk-sibuk nak study... Nilah merndui ALONG (Muhammad Nizam Bin Jailani)...iaitu sepupu Nilah... Ya ALLAH, aku amat merinduinya...

tahun nihh bermakna dah 3 tahun along meningalkan kita semua....bagi Nilah dia amat baik, dia lah sepupu yang paling Nilah rapat...dia dan Noya... hanya Tuhan saja yang tahu betapa Nilah amat menyayanginya.... Nilah sayang sangat-sangat kat Along... Nilah rindu dia sangat-sangat... Ya ALLAH, semoga dia ditempatkan di tempat orang-orang yang beriman...

kalau lah Nilah diberi pilihan antara hidup dalam penuh kekayaan atau dapat jumpa dengan Along.. akan Nilah pilih Along...Nilah hidup dikelilingi harta kekayaan...kalau nak dibandingkan kehidupan Nilah dengan kehidupan kawan-kawan Nilah di sekolah...Ya ALLAH, aku amat bersyukur... boleh dikatan apa yang aku nak semua akan aku dapat....Alhamdulillah...

TAPI....sekarang Nilah nak along!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nilah nak dia... kalau jumpa Along akan ku peluk dia dan Nilah akan kata yang adik sangat sayangkan along...dan tak kan lepaskan dia pergi..

tapi, itu hanya angan-anganku semata-mata...

kerna ALLAH lebih sayangkan dia... dia meninggal kerna sakit yang dialaminya... derita yang dialaminya.. 

Nilah pun sakit jugakk..knapa Allah tak ambil nyawa Nilah sekali???????

kadang-kadang Nilah berasa amat tak tahan dengan penderitaan yang Nilah alami sendiri...

mungkin Allah nak menguji Nilah dengan cara sebegini... dia bagi kelebihan pada Nilah.dan dia juga bagi kekurangan pada Nilah...

mungkin orang melihat dari luaran yang seorang gadis yang periang, suka buat lawak, suka bagi orang happy dan gadis itu sempurna...tetapi, ternyata ia salah..salah sama sekali... orang tidak akan tahu yang gadis yang luarannya sempurna tapi sebenarnya tengah menahan sakitnya demi keluarga yang tercinta.... 

YA!!! dia mahukan sebuah kehidupan yang bahagia...mungkin di hari-hari terakhirnya.... kerna dia tak tahu bila dia akan pergi..pergi buat selama-lamanya... meninggalkan keluarga tercinta, rakan-rakan tersayang, cikgu-cikgu yang sangat dihormatinya... dan lain-lain...

aku(Anilah) bertahan kerana keluargaku... aku sangat mencintai dan menyayangi mereka... apabila aku berasa teramat sakit... akan aku kata dalam hati yang aku akan bertahan hingga nyawaku yang terakhir demi keluargaku..... aku nak buat sesuatu yang bermakna untuk keluargaku sebelum aku meniggalkan mereka

mereka....mereka yang ku CINTAI...mereka yang ku SAYANGI...mereka yang ku KAGUMI..... mereka yang ku HORMATI...

Ya ALLAH, berilah aku kesempatan untuk itu...

kawan-kawan...

adakah mereka tahu yang kawan mereka ini amat menyayangi mereka???.... aku sayang kawan-kawan ku sangat-sangat...
adakah mereka tahu yang kawan mereka ini hanya 'berlakon' di hadapan mereka????...berlakon menjadi seorang gadis yang periang, peramah, dan lain-lain..harapan gadis itu hanya lah untuk membuatkan rakan-rakan happy dan ceria sentiasa.. kerna dia tidak sanggup melihat kawan2 nya itu murung...
ahh!!!! mereka semua tidak perlu tahu......yang mereka perlu tahu yang hanyalah aku ikhlas berkawan dengan mereka...dan aku amat menyayangi mereka... sebaik mana atau sejahat mana mereka..mereka tetap kawan aku dunia dan akhirat..Insya-ALLAH...aku cuba untuk menjadi kawan yang TERBAIK untuk mereka... maafkan aku kalau aku tidak berjaya menjadi yang sebaik mungkin untuk mereka... 

Ya ALLAH, lindungilah mereka...terangilah hidup mereka dengan cahaya hidayahmu....
jangan biarkan mereka mensia-siakan zaman remaja meeka dengan benda yang tidak berfaedah... jangan biarkan ibu bapa mereka menangis kerana anaknya... jangan kau aibkan meeka Ya ALLAH....
hanya padaMu aku bermohon...

kawan, maafkan km kerna sudah berbohong selama ini... maafkan km....

cikgu....

terima kasih untuk segala ilmu yang cikgu berikan... saya amat menghargainya... maafkan saya kalau saya tlah membuatkan cikgu terasa hati, atau lain-lain..mungkin saya tak sengaja cikgu.. maafkan saya cikgu....dan maafkan saya jugak kerana telah berbohong dan 'berlakon' selama ini...

assalamualaikum.....

3 ulasan:

  1. kepada sesiapa yang baca entri nihh..tolong jangan wawarkan apa yang ditulis..kerjasama anda amat dihargai..terima kasih...

    BalasPadam
  2. asal nie ?? asal bunyi lain mcm jew ?

    BalasPadam
  3. hehehe..tak ada apa arr... khalilah, jangan bg tau kat sapa2 tau apa yang ampa baca nihh..

    BalasPadam