Julai Owhh Julai....welcome...

Alhamdulillah sedah masuk bulan Julai..bermakna sudah separuh tahun sudah kita jalani..macam mana dengan azam anda?? dapat ke tak??..hihihi..tepuk dada, hambatlah akal anda..huihuihui..

bulan nihh sememangnya bulan yang amat bermakna dalam kamus hidup sebagai seorang Siti Anilah Ardenieti Anchari... kurang dari 2 minggu lagi, saya akan menyambut hari kelahiran saya... sudah besar panjang dah rupanya anak Encik Anchari Dan Puan Siti Ramlah nihh ya?? tapi, apakan daya.. perangai manjanya mengalahkan anak buahnya yang bagaikan kereta api Tanah Melayu itu..

harapan Nilah, semoga apa yang Nilah impikan selama nihh..yang Nilah doakan selama nihh akan termakbul juga..Insya-Allah.. dan semoga Allah membahagiakan orang-orang di sekeliling Nilah kerana for me, Nilah akan gembira bila Nilah tengok orang-orang di sekeliling Nilah gembira...

bulan nihh menyimpan suka duka seorang gadis yang umurnya hendak menjejak ke 16 tahun... pelbagai perencah dalam kehidupan dah dilalui...ada suka, duka, kecewa dan menderitanya seorang perempuan..

hah!! nanti Nilah sambung lagi ya... terima kasih kepada semua yang menghiasi hidupku ini..

akhir kata...

opss..sebelum terlupa...
Nilah nak memohon ribuan dan jutaan kemaafann kepada kawan Nilah kerana Nilah tak dapat memenuhi program yang kita rencanakan... maafkan Nilah wahai kawan.. bukan bermaksud hati ini ingin mengecewakanmu, tapi, aku merasakan yang aku terlalu banyak berlakon dan terus-terusan menyakiti hatiku ini.. aku dah tak sanggup menjadi 'Pelakon Terbaik' di hadapanmu wahai kawan.... maafkan Nilah, if andai ada yang terasa hati, Nilah tak kisah, kerana Nilah sendiri yang dah buat keputusan seperti ini... dulu, Nilah pernah kata yang Nilah akan still teruskan jugak walau hati Nilah sendiri terguris koz Nilah akan buat apa-apa saja demi orang-orang yang Nilah sayang termasuklah kawan-kawan Nilah..tapi, sebenarnya baru Nilah tau yang Nilah tak kuat nak menghadapi semua ini, sebab itu Nilah undurkan diri...Nilah dah siapkan planning bahagian Nilah, tapi pada hari yang nak buat kejutan tuhh, Nilah tak akan pergi.. maafkan Nilah kawan... oleh kerana itu jugaklah Nilah tak pergi sekolah hari Selasa hari tuhh semasa Hari Kokurikulum, maafkan Nilah geng 'Lu Kongsi, Lu Mati' (geng petanque) kerana tak dapat hadir hari tuhh.. tapi Nilah punya alasan yang tersendiri..

andai kata ada yang memarahi atau kecewa dengan diriku ini.. maafkan Nilah, sesungguhnya aku hanyalah insan biasa yang tak lepas dari melakukan kesalahan.. aku juga inginkan ketenangan dan kebahagiaan.. aku dah penat menangis sendiri, tibalah saatnya aku membuat keputusan untuk kebahagiaan ku sendiri, walaupun mungkin ada rang kata yang aku hanya pentingkan diriku sendiri, tetapi, sebagai seorang remaja aku sudah tak kisah dengan semua kata-kata itu kerana aku sudah lali dengan semua itu..

dulu, dalam hidup ini hanya ada satu keingnanku iaitu Anilah nak jadi yang TERBAIK

Nilah nak jadi anak yang solehah
Nilah nak jadi adik yang terbaik
Nilah nak jadi mak su yang power
Nilah nak jadi pelajar yang baik
Nilah nak jadi kawan yang terbaik untuk kawannya

TAPI, Nilah sedar yang setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.. ada perasaan masing-masing...

Allah itu Maha Adil... Nilah yakin dengan kekuasaan-Nya...

dia telah menguruskan sesuatu yang TERBAIK untuk hambaNya......sebagai hamba, kita harus percaya dan yakin terhadap kekuasaanNya.........

dan oleh itu, kerana Nilah pasti yang Nilah tak bleh jadi yang TERBAIK, Nilah dah ambil keputusan yang Nilah akan pentingkan perasaan Nilah ini..........

kesimpulannya...

semoga bulan ini meninggalkan kenangan yang manis dalam hidup Siti Anilah Ardenieti Anchari

semoga apa yang Nilah buat semuanya diberkati dan diredhai...Insya-Allah...

assalamualaikum..

p/s: maaf sekali lagi kepada sesiapa yang terasa terutamanya kawan-kawan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan