ESOK yang bermakna...

Assalamualaikum semua..

ESOK Nilah dah pun berganjak ke usia 16 Tahun...
Alhamdulillah, aku masih bernafas di dunia Mu...
aku masih berpeluang berada di sisi orang-orang yang aku sayangi..
Alhamdulillah..

16 tahun bermakna aku akan menjadi seorang gadis remaja,
Nilah berharap agar Nilah dapat mengatasi segala cabaran dan dugaan yang mendatang
Ya Allah, Kau kuatkanlah hambaMu yang lemah ini..
Kau bimbinglah aku ke jalanMu
perihalah iman dan maruah diriku ini
hanya padaMu aku meminta

semoga aku menjadi lebih baik...
harapanku cuma satu iaitu ingin menjadi lebih baik,
ingin menjadi anak yang solehah,
nak jadi adik yang baik,
pelajar yang taat,
dan kawan yang lebih baik untuk kawannya...
and...
ingin menjadi insan yang berguna..
and..
my life is for my family and untukMu Allah..
aku serahkan hidup dan matiku hanya padaMu...

lagi satu,
Alhamdulillah, Nilah dah sihat..
tapi, Nilah mintak agar Nilah sentiasa sihat walafiat
perihalah hambaMu ini daripada penyakit


semoga saya dapat menjadi seorang yang lebih baik
Insya-Allah..aminn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan