Jumpa Doktor Lagi dan Lagi #1

Hari nih aku ke Klinik Menon lagi.

Tapi, hari nih aku bawak mak sekali (sebab mak yang nak ikut)

Aku kalau boleh nak pi sendiri sebab tak mau menyusahkan mak lagi (kononnya). Tapi, mak yang nak ikut sangat. So, I bring my mom together

Niat di hati nak jumpa Dr. Menon. Tp, Dr. kluaq sat. Btw, aku dah call dah tanya Dr. Menon ada ka dak. (Tapi, tak dak rezeki nak jumpa dia)

Jadinya aku berjumpa dgn Dr. Amanshah sahaja.

Lama jugak lah jumpa Dr tuh. Macam-macam yang aku cerita. (Sebenaqnya aku cerita sikit ja, mak aku yang 'lebih-lebih' bercakap dengan Dr. Macam dia pulak yang sakit. Hahahaha)

Dr ambik sample darah (untuk dihantar ke lab dan katanya untuk check Talassemia).

Next week (In Shaa Allah) I will know the result and hopefully everything will be okay (aminn).

So, tadi kenalah RM265.00 untuk dua jenis ubat sahaja.

Aku terkejut (coz awalnya aku dengaq 65 ja, aku tak dengaq pun 2 tuh. Haha)

So, terpaksalah aku bayar. (Nasib baik I bring extra money sebab aku ingat kena dalam RM100 kebawah ja).

aku keluarkan RM300 untuk bayar duit buku nanti sama (keluarkan siap-siap lah kononnya)..

Tapi, duit dah abis. (Ada lagi RM50 ja dalam poket)

Segan nak mintak kat abah. Sebab dah banyak berhabis untuk aku.

So, decide untuk pecahkan tabung lagi. (Dah banyak kali aku pecahkan tabung)

Orang kata bila kita dah tahu yang bukannya mudah untuk ayah mencari rezeki untuk keluarga, kita akan lebih beringat dan berasa segan untuk mintak duit.

So, jadinya aku decide untuk pecahkan tabung lagi. (Alahaii lah tabung, bila nak penuh??)

Itu baru Klinik. Kalau pi KMC or PMC. Macam mana lah ya?

Allah!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan