Kesilapanku Keegoanmu..:(


Besar kesilapanku besar lagi kesilapanmu
Hampa yang kau rasakan hampa lagi perasaanku
Kau cuba menyatakan aku membuat kesilapan
Yang tak mungkin kau maafkan lagi
Ku tak mungkin kau perlu disisi
Besar kesalahanku besar lagi keegoanmu
Berkali ku beri alasan berkali-kali kau menolaknya
Kau ingin ku menyalakan diri ini bagai lilin
Dan terbakar oleh perbuatanmu
Suasana sepi kini
Menambahkan hening di dalam hatiku
Mengadil silapmu
Biar di jiwamu
Aku telah tiada
Di waktu begini diusik
Kenangan silam yang bertandang
Lalu ku biarkan
Ia menabahkan hati ini
Kekasihku cukup engkau buat ku begini
Luka ini usah engkau berdarahkan kembali
Aku masih cinta padamu
Aku masih setia padamu
Kembalilah engkau kepadaku seperti dahulu
Di dalam rindu ku menangis
Di dalam kalbu ku terasa
Teringatmu di kala derita yang memisahkan kita
Di dalam sendu ku berseru
Yang terukir dalam hatiku
Kekasih bukalah pintu untuk sekali ini
Aku cinta kepadamu



THANKS A LOTS FOR EVERYTHINGS

Selama lebih kurang 7 tahun perhubungan kita, Nilah dah banyak bersabar dengan awak, kadang-kadangterfikir yang diri ini bodoh kerana terus membela awak di depan kawan-kawan sedangkan perbuatan tuh hanyalah ibarat mendirikan benang yang basah.. Dulu, kita selalu bersama dengan kawan-kawan yang lain, tetapi SEKARANG atas sebab kesilapan yang TAK PERNAH Nilah lakukan, awak menyeksa saya..AWAAK TAHU TAK ITU??

Owhh, I see, mungkin selama ini Nilah salah menilai awak.. YA, dulu saya marah bila kawan-kawan suruh saya tinggalkan awak.. sebab saya fikir yang TAK MUNGKIN melepaskan orang yang sangat baik dengan saya..sejak dari sekolah rendah perhubungan kita, bermula daripada duduk bersebelahan dan hanya 'hi-hi-bye-bye', selepas itu kita mula menjadi kawan baik, yang jatuh bangun bersama, dan selepas itu perasaan sudah menjadi lain apabila kita selalu bersama dengan kawan-kawan yang lain...

SEKARANG, awak cuma kawan saya saja, saya tak mungkin kejam memutuskan hubungan silaturrahim kerana kita semua bagaikan SEBUAH KELUARGA, yang sentiasa bersama... yang bila ada problem, ada yang akan bantu...

serius, saya SAYANGkan perhubungan ini.. perhubungan yang terjalin sejak 7 tahun yang lalu bersama dengan kawan-kawan yang lain, suka duka kita hadapi bersama.. walaupun awak bukan disini, tetapi kami semua masih ingatkan awak, dan saya still MEMBELA awak jikalau kawan-kawan menyatakan mereka tidak senang dengan perangai awak..

TETAPI....KINI..kita hanya BERKAWAN... SAYA AMAT YAKIN DENGAN KEPUTUSAN SAYA

Terus terang Nilah cakap yang Nilah tak boleh terima bila awak marah saya.. biarlah SEMUA TAHU tentang cerita ini, cerita yang tak pernah diceritakan kepada sesiapa pun.. cerita yang hanya kita berdua sahaja yang tahu... saya tak pernah bercerita tentang awak pada sesiapa pun...

kita SELALU BERGADUH, dan saya SELALU MENGALAH.. awak sedar tak tuhh? boleh dikatakan setiap kali kita bersembang di tepon atau mesej, akhir perbualan gerenti kita akan bergaduh sebab pendapat kita berbeza, cara kita tak sama... WE ARE DIFFERENT..
Bila kita bergaduh, akhirnya saya akan pujuk diri saya sendiri, dan akhirnya SAYA YANG PUJUK AWAK.. awak?? awak pernah tak pujuk saya? awak EGO... AWAK EGO TAU TAK!!!!

awak tak boleh terima bila saya buat lawak, sebabawak sentiasa SERIUS..

Awak tak pernah nak memahami saya, kehidupan saya, cara hidup saya.. saya berbeza dari awak, saya orang timur, bagi saya, I HATE lelaki yang suka mengambil kesempatan.. saya adalah milik family, bukan awak yang awak suka berbuat sesuka hati, berpegang tangan bukan cara saya.. bila awak start nak pegang tangan saya depan kawan-kawan yang lain, saya MARAH, bila saya marah awak tengking saya balik, awak kata saya kolot.. tapi, percayalah saya tak pernah kisah atau ambik hati tentang apa yang awak cakap.. tetapi, saya BUKAN seperti apa yang awak maksudkan.. walaupun saya berkawan dengan ramai lelaki, hidup saya sentiasa dikelilingi lelaki, tetapi saya TAHU BATAS-BATAS PERGAULAN SAYA.. mak ngan abah tak pernah ajar saya macam itu, saya dididik dengan ilmu agama sejak kecil, saya tahu halal haram dan atas sebab saya tak sanggup nak mengkianati kepercayaan abah ngan mak lah saya tak sanggup nak pegang tangan awak atau duduk dekat dengan awak bila kita berjumpa dengan kawan-kawan yang lain..

Bila awak ada masalah, awak call saya, awak 'luahkan' masalah awak dekat saya, tetapi sebenarnya awak bukan cerita masalah awak, tetapi, awak menganggap yang saya adalah tempat melepaskan geram awak, awak marah saya.. AWAK SEDAR TAK?????
mak ngan abah pun tak pernah marah saya macam awak marah saya..
bila saya ada masalah, saya tak pernah cari awak, sebab saya takut.. saya takut nanti awak marah saya... saya ada kawan-kawan yang lain yang lebih SETIA dan lebih BAIK dan lebih MENGAMBIL BERAT pasal saya.. mereka lebih mengetahui sikap saya berbanding awak.. kawan-kawan yang lain tak pernah marah saya macam awak marah saya..

YA!!!saya hanyalah seorang GADIS KAMPUNG yang awak anggap kolot..

TETAPI, saya tak pernah kisah tentang apa yang awak cakapkan kat saya.. kerana saya, Siti Anilah Ardenieti akan terus bangun dan menjadi tak lut cabaran, kerana saya inginkan keredhaan Ilahi dalam kehidupan saya.. hidup saya hanyalah FOR MY FAMILY..


THANKS FOR EVERYTHINGS..walau apa pun yang terjadi, kita tetap 'kawan'.. saya tak pernah ambik hati atau marah dengan apa yang awak buat selama nihh... bila orang kata awak curang, saya tak percaya, bila saya nampak yang awak betul-betul curang, saya cakap kat diri saya yang itu hanyalah kawan baik awak di sana seperti saya di sini yang ada ramai lelaki sebagai kawan baik..
bila perempuan tuhh cakap kat saya dalam fb suruh saya mintak putus ngan awak, bila saya tanya dia kenapa, dia cakap yang dia menyayangi dan mencintai awak dan tak boleh hidup tanpa awak.. bila saya call awak malam tuhh, awak nafikan, bila saya suruh awak bukak fb saya dan tengok sendiri apa yang perempuan tuhh cakap, awak terus naik angin, awak maki saya.. AWAK SEDAR TAK? awak cakap yang saya pun curang.. saya menafikannya dan cakap yang saya hanya berkawan dengan mereka, tak lebih dari itu, malah mereka adalah kawan baik saya.. TAPI, awak tak percaya.. dan pada tarikh 28/10/2011.. kita PUTUS....

saya terima itu semua kerana saya percaya bila saya putus dengan awak,saya tak akan rasa keseorangan sebab saya masih ada ramai orang di sisi saya, saya ada family, saya ada kawan baik.. mereka semua amat istimewa..TERLALU ISTIMEWA.. yang paling PENTING, ALLAH bersama saya.. 

bila kita putus hari tuhh, mood saya pun berubah, saya tak ada mood nak pergi keluar makan, saya hanya duduk di rumah dalam bilik dan melayan fb sambil dengar lagu dan main game.. bila ada seseorang chat ngan saya dalam fb dan mesej saya di telifon, saya rasa saya PERCAYA bahawa SAYA TAK KESEORANGAN, dia boleh membuat saya tersenyum, dia adalah kawan saya.. kawan baik saya.. walaupun kami baru kenal tak sampai setahun pun lagi, tapi kami macam dah kenal lama dah..memanglah, bila nak dibandingkan dengan awak, bagai langit dan bumi.. tetapi, saya tak perlukan KEKAYAAN, PANGKAT DAN HARTA dalam perhubungan, saya tak pernah suruh awak belikan saya hadiah.. kerana saya tahu yang saya perlukan awak, BUKAN HADIAH!!! saya selesa berkawan dengan dia...kerana saya hanya mahu KEPERCAYAAN, KEIKHLASAN DAN KEJUJURAN dalam perhubungan..itu sahaja...

Kata-kata akhir dari diri ini untuk awak..

semoga kehidupan awak menjadi lebih baik, buang panas baran awak, buang ego awak, buang sifat buruk dalam diri awak.. GOOD LUCK dalam apa jua yang awak ceburi.. semoga awak berjumpa dengan gadis yang 'perfect' yang awak inginkan...tetapi, awak perlu percaya bahawa NO ONES PERFECT...

lastly,

TERIMA KASIH ATAS SEGALA YANG AWAK PERNAH LAKUKAN
TERIMA KASIH KERANA PERNAH MELUKAKAN DIRI INI...

andai awak tak mahu berkawan dengan saya, gadis kampung yang KOLOT nihh, anggap saja yang saya TAK PERNAH hadir dalam hidup awak...saya terima...


Sedihku sakitku ku terima
Ku rela ku pasrah jalanku
Ini suratan aku dicoba
Demi rahmat-Mu ku memohon


Yaa Allah ridhoi ketulusan hati
Yaa Allah beri aku ketabahan
Yaa Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Yaa Allah


Yaa Allah ridhoi ketulusan hati
Yaa Allah beri aku ketabahan
Yaa Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu Yaa Allah


Assalamualaikum..

Anilah Ardenieti: saya tak akan siarkan nama awak sebab saya tak nak mengaibkan sesiapa..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan