Cabaran dan dugaan dalam kehidupan...

Indahkan hidup ini??
kadang-kadang dugaan datang menimpa.. kadang-kadang kebahagiaan datang menjelma.. tanpa kita sedari..

bila dugaan datang menimpa, pecayalah..kita pasti dapat mengharunginya... seperti seorang nelayan mengharungi ombak di lautan... biarpun susah tapi jangan berputus asa, pasti kebahagiaan datang menjelma.. Insya-ALLAH. sebagai manusia kita tak pernah lari daripada dugaan, sedangkan Nabi yang dijanjikan Syurga itupun hidup dengan penuh dugaan dan cabaran, apatah lagi kita yang insan biasa....

Allah itu MAHA Adil...

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.
Surah al-Baqarah, ayat 286

itulah yang dipegangku setiap kali ditimpa dugaan. Aku yakin dengan janji Allah. Dugaan bermakna Allah menyayangi hamba-Nya. Allah mengingati hamba-Nya.

Bukankah kami telah melapangkan untukmu dadamu? Dan kami telah menghilangkan darimu bebanmu. Yang memberatkan punggungmu. Dan kami tinggikan bagimu sebutan namamu. Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan....
Surah al-Insyirah. Surah penenang jiwa.

bila tengok kawan-kawan senyum aku pun rasa nak senyum walaupun payah sekali.. tapi, best tengk orang happy macam tak ada problem jaa.. BEST kan?? indahnya ciptaan TUHAN.. amat menakjubkan.. percayalah dengan senyuman kita boleh mengurangkan masalah kita.. release our tension..

jadi, sesiapa yang tengah moody macam den nihh....please senyum.. senyum dan ketawa dapat meringankan beban anda........... masalah boleh diselesaikan... kalau penyakit pun ada ubatnya...tak mungkin kalau masalah tak ada penyelesaiannya.........

sejujur-jujurnya, aku tak suka tengok orang muka masam jaa.. walaupun kadang-kadang aku pun macam tuhh.. tapi, aku pun sebenarnya tak nak jugak... aku tak suka tengok kawan-kawan sedih, because for me the journey of life is very short, we have make our life happy..and enjoys our self...

jadi senyumlah seindah suria!!!! weeeeee~

dugaan mematangkan kita.......

makan nasi ikan puyu,
I love you.

ngeee~

assalamualaikum...

p/s: hari nihh aku kecewa.. kecewa sesangat........(tapi still 'senyum')... kawan-kawan jangan lupa senyum ok..walaupun nampak gigi jongang...peace yoyy!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan