yess2..akhirnya....

akhirnya dpat jugak aku jd Lans Koperal Cik Siti Anilah Ardenieti Binti Anchari..pullamakk, pnjangnya..heheheh, biasalahh, nama gue gitu lorhh, kih3.. sbnarnya tak tau pown dan tak jngka pown bleh dpat, ingatkan dah trlepas dah aku jwatan tuhh..mcm kata sorang pnyanyi dlm lagunya 'melepaslahh lagi' tp lagu tuhh tak dak kena mngena pown ngan kisah yg aku ceritakn nihh, dia pasal cari jodoh, tp it's not me, tak dak kena mngena langsung..heheheh..

ceritanya begini....Al kisahh....
   masa dlm klas ari tuhh, waktu tngh wat latihan Mate Tam dlm klas, tiba2....

     Anilah, nama kamu tercalon dlm senarai kenaikan pangkat yg akan diadakan pada Khamis nihh..

hah!!!!!!!!!!!!!!!! Khamis nihh??? maknanya lusa??? aduss, mcm mn nihh, aku blum bersedia Ya Allah... arahan pown aku dah lupa.....adussss...

     Anilah, knapa kamu diam??? boleh kahh??

aduss, mcm mn nihh???? nak jawab apa???

     bleh larhh cikgu....

knapa larhh mulut nihh tak bleh kata tidak??? aduss, mcm di gam lahh plak...tak pa larhh, rezeki jngn ditolak kata orang..heheheh..

hari yg di nanti-nantikan tlah tiba...

aduss, mcm mn nihh??? getar semacam jaa... takut larhh plak... mcm mn klau aku tak bleh buat? mcm mn klau tak jadi?? macm mn klau tersilap????malu tuhh....aduss, mcm2 soalan ada dlm kpala aku waktu tuhh..dah mcm main role play dahh...aduss..

pada pkul 10.45 pagi, Sarjen Razak iaitu anggta polis yg dtugaskn tuk meng-interview km pown tiba...dengar cite owng kata sarjen Razak nihh garang, aduss lagi nervous larhh aku masa tuhh..tngn sampai mnggigil-gigil waktu tuhh, rasa mcm nak pengsan pown ada, nak tarik diri pown ada..adoii...last2, berserah sajalahh...

tibalahh giliran aku...

macam biasa, ada saja yg tak kena..dah mcm abng Nabil wat lawak atas pentas pown ada..semua orang gelak jaa..aduss, malunya pd saat tuhh hnya tuhan saja yg tau...malu sesangat...

tibalah masa yg dinanti2kan...jeng3...

akhirnya, nama aku trsenarai juga dlam senarai nama penerima pangkat..

Alhamdulillah, terlepas juga satu 'azab' seksaan...heheheh...

begitulahh, kisahnya....

p/s: masa tuhh pagi pastu wat kat skolah plak tu, jadi tak adalah gambar untuk dikongsikan brsama.. sorry..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan