Kerna ku ada Mu

Segala puji bagi Allah

Allahhu Akbar

Hebatnya kuasaMu Allah

Berkali-kali aku diuji,
Keadaan yang mana diketika itu aku terjatuh, terduduk dan bila ketika aku akui payahnya untuk ku berdiri lagi.. diketika itu aku hanya mahu hentikan segala apa yang terjadi..

mengharapkan sokongan dan dorongan orang-orang sekeliling.

aku hanya mahu tumpang sedikit semangat, agar aku dapat bangkit lagi walaupun hanya untuk sekali cuma

hanya mengharapkan kata-kata semangat yang tak putus

bahu untuk ku hamburkan segalanya.. mahu saja aku ceritakan segalanya...dari a hingga z.. agar ringan sedikit beban dibahuku ini

ingin sahaja aku kongsikan benda yang aku minati, dan lupakan benda yang membebankan fikiranku..walaupun hanya untuk seketika cuma

tapi, malang sekali... itu hanyalah mimpi

mereka tak pernah dan tak akan pernah faham apa yang aku lalui dan apa yang telah terjadi

hingga akhirnya aku sendiri lagi, menghadapi hari-hari sepiku

TAPI aku percaya di setiap langkahku, Kau ada bersama ku Ya Tuhan

Kau membuatku yakin yang aku tak sendirian lagi

Kau membuatku mengesat air mataku dan berkata 'it's ok Anilah, you can go through all of this'

Tak pernah sakali pun Kau meniggalkan ku sendirian

Cuma mungkin selama ini aku terlupa padaMu.. aku lalai..

tapi, hebatnya Kau, walaupun dibalas toba Kau tetap ada disisiku

memberi rezeki yang tak pernah putus

kesihatan yang beransur baik

dan ya segala-galanya.. tak terhingga nikmat yang Kau kurniakan

hingga malunya aku untuk meminta berlebihan lagi

TERIMA KASIH, Allah
Alhamdulillah Ya Allah

terima kasih atas segalanya

terima kasih untuk Sembilan belas tahun yang cukup bermakna

dugaan yang Kau berikan itu membuatkan aku semakin dekat dengan Mu

semoga ada sinar buatku nanti

dan moga penuh keberkatan hidupku ini

------

untuk Sembilan belas tahun ini

aku hanya mahu  menjadi seorang anak yang solehah kepada kedua ibubapaku

aku mahu menjadi hambaMu yang bersyukur

dan aku hanya mahu dititipkan sedikit kekuatan, keikhlasan dan kesabaran di hari-hariku

itu sahaja

Doakan aku :)

Yang Benar,
Hamba Mu (140714)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan