Berilah kekuatan kepadaku..

Astagfirullah-al-azim
Subhanallah
Alhamdulillah




Bismillahhirrahmanirrahim..
Ya Allah, kuatkanlah hambaMu ini,
redhailah dan berkhatilah apa yang aku lakukan..
sabarkan lah dan tenangkan lah hati dan perasaanku untuk menghadapi semua ini..
sememangnya aku hambaMu yang lemah
dan tak mampu rasanya tuk memikul semua tanggungjawab ini..

Subhanallah,
rasanya tak lah sebesar mana kalau nak dibandingkan dengan cabaran Nabi Muhammad SAW ketika memperkembangkan agama Islam
dan juga cabaran dan dugaan yang dia hadapi ketika dia menjadi Pemimpin umat Islam..

ketabahan Baginda mengajar aku untuk terus ikhlas ketika menjalankan tanggungjawab ku..

Ya Allah, Kau kuatkanlah hambaMu ini

kadang-kadang, aku tersepit antara kawan dan tanggungjawab
semoga aku menjadi seorang yang lebih adil dan lebih berdisiplin..

kadang-kadang rasanya tak mampu untuk menasihati orang atas kesalahan dia
sementara diri ini juga penuh dengan kesalahan dan kesilapan yang dilakukan...

tak mampu rasanya untuk jalani semua ini...

tetapi, dalam setiap kepayahan atau kesulitan pasti ada hikmahnya bukan?
ya!! aku tahu yang aku sedang belajar tentang erti tanggungjawab dalam kehidupan
semua ini mengajarku untuk lebih fokus tentang apa yang aku buat
dan paling penting adalah mengajarku cara bagaimana untuk membuat keputusan dengan tepat dalam masa yang singkat

Ya Allah, beratnya semua tuhh..

maafkan andai diri ini ada terkasar bahasa, tersilap bicara, terguris hati sesiapa ka..
maafkan andai korang(kawan-kawan) rasa Nilah tak adil sebab kadang-kadang Nilah harus buat pilihan yang tepat dalam masa yang singkat..
maafkan andai ada yang tiba-tiba Cik Nilah naik angin kat mana-mana ka,
andai kadang-kadang ada terlebih sifat 'mak tiri' ka.. alamakk!! terlebih sudahh

tapi, percayalah..
percayalah yang kita masih kawan, persahabatan Nilah tak akan Nilah kianati
kepercayaan cikgu tak akan Nilah sia-siakan..
janji ku kepada kedua ibubapa ku tak akan aku mungkiri

'mak, abah percayalah yang Insya-Allah adik akan berusaha sehabis mampu'

abah selalu cakap
nanti orang tak tanya 'hang pegang jawatan apa kat sekolah? hang wakil apa? orang cuma tanya hang dapat berapa 'A' SPM?'

yupp!! tahun nih Nilah adalah candidates SPM 2012
Insya-Allah, Nilah akan berusaha terhabis mampu.. cikgu-cikgu pun semuanya berusaha
macam Cikgu Noorfauziah cakap tadi
'kalau saya bukak gear 5, kamu semua kena bukak gear 7'
yupp!! usaha lebih sikit..sebab kita nak naik bukit nihh..

Anilah, You can do it!! fight for it!!

JANGAN 'DOWN' Anilah.. ini tahun terakhir kau!!

semoga semuanya berjalan dengan lancar, Insya-Allah..

assalamualaikum..
S.M.I.L.E.:-)

Anilah Ardenieti: terima kasih kepada seorang 'hamba Allah' yang sudi meng-sponsor kan t-shirt klas Akaun dan ST under Yayasan Aman Jiwa semoga Allah saja yang dapat membalasnya..

Anilah Ardenieti: setiap hari ada saja kerja, penuh and berlambak-lambak, nota lah kerja sekolah lah and banyak lagi.. Anilah, sabar, Anilah..

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan